Diensten tevredenheidsonderzoek facilitair bedrijf voor Provincie Noord-Brabant
Binnen de provincie Noord-Brabant worden diensten verleend door diverse afdelingen en op diverse locaties. Twee jaar geleden is de doorontwikkeling begonnen met het doel een Gemeenschappelijke Dienst te realiseren.
Toine Kemps, tot voor kort hoofd van het Facilitaire Bedrijf, nu directielid en verantwoordelijk voor de Gemeenschappelijke Dienst:
"De doorontwikkeling heeft diverse doelen, onder meer het verhogen van de klantvriendelijkheid, effectiviteit en efficiëntie van de interne dienstverlening. Dit alles draagt bij aan een prettige manier van werken."
Essentieel voor de dienstverlening is de tevredenheid van de klant. Toine Kemps: "Ik heb een aantal mogelijkheden om die tevredenheid te meten. We hebben een Klantenpanel met vertegenwoordigers van diverse niveaus uit alle directies en er is een Klantenberaad met vertegenwoordigers van het management en projectleiders. Aangevuld met onze ideeënbus en accountmanagement geeft dit mij – en ons – een goed overzicht van wensen van onze klanten. Toch is dit alléén niet voldoende. Ik wil al onze klanten direct aanspreken. Ik wil uit de mond van alle klanten horen of zij tevreden zijn over de dienstverlening en ik wil weten wat de wensen zijn. Op die manier heb ik een basis, een nulmeting! Alleen op die manier weet ik of de klant en ik op dezelfde manier over klantgerichtheid denken. Daarom hebben wij – dit jaar voor het eerst - een "dienstentevredenheidsonderzoek" onder ons personeel gehouden.
Wij hebben daarbij professionele hulp gevraagd aan Integron. Integron heeft ons op een zeer heldere en responsieve manier gedurende het gehele onderzoeksproces ondersteund. Wij zijn zeer te spreken over de transparante en prettige samenwerking, om waardevolle inzichten te verkrijgen in de klantbeleving van de dienstverlening. De provincie Noord-Brabant is van plan dit onderzoek jaarlijks uit te voeren."